بازاریابی میکرو

از گذشته همیشه گفته شده است که وقت طلاست و در هر کاری قدر لحظات و زمان را باید دانست تا بتوان یک برنامه ریزی دقیق برای رسیدن به هدف انجام داد. کسب و کار هم از این قاعده جدا نبوده و نیست. برای داشتن کسب و کاری موفق و پرفروش باید قدر لحظات را دانست. امروز قصد داریم یک روش بازاریابی را یاد بگیریم که در آن ثانیه ثانیه برای جذب مشتری و فروش محصول حائز اهمیت است و در بازاریابی دیجیتال بیشتر کاربرد دارد و این روش بازاریابی میکرو یا بازاریابی لحظات خرد نامیده می شود.

بازاریابی میکرو لحظه

دستیابی به هدف در بازاریابی دیجیتال با روش لحظات خرد:

بازاریابی لحظات خرد یا میکرو لحظه یکی از راه های بازاریابی در سال 2020  نام برده شده و در دنیای امروز زمان در بازاریابی دیجیتال یک فاکتور مهم و حائز اهمیت در نظر گرفته می شود که می تواند در هر لحظه موقعیت فروش یک برند و یا محصول را تغییر دهد.

در این مقاله در نظر داریم شما را با این روش بازاریابی بیشتر آشنا کنیم که چگونه می توان از بازاریابی میکرو در بازاریابی های دیجیتال  باعث افزایش بازدهی برند و محصول خود باشیم. همیشه زمان و وقت نقش مهمی در همه کارها دارد و بازاریابی هم از این قاعده مستثنا نبوده و نخواهد بود.

بازاریابی لحظات خرد:

میکرو لحظه یا بازاریابی لحظات به این مفهوم می باشد که می توان بسیاری از تصمیمات بزرگ  اجرا شونده را درون خود پنهان و نهفته داشته باشد و همین امر باعث می شود در کوچک ترین زمان و در کسری از ثانیه مصرف کننده تصمیمات خود مبنی بر خرید و تهیه یک محصول را بگیرد و نیاز های خود را برطرف نماید.

آیا لحظات خرد فقط قصد برای خرید می باشد؟

دقت نمایید که همیشه میکرو لحظه به خرید ختم نمیشود.

گاهی اوقات میکرو لحظه حاوی یک تصمیم درباره اطلاعات گرفتن درباره یک برند یا محصول می باشد.

گاهی اوقات میکرو لحظه باعث تصمیم افراد برای منصرف شدن از خرید یک محصول شود.

ممکن است تصمیم گیری لحظه ای برای انجام یک کار باشد.

اغلب بیشتر مصرف کنندگان و افراد برای تصمیم گیری های سریع از چهار میکرو لحظه استفاده می کنند.

در این لحظه میخواهم بفهمم: این موضوع در بازاریابی لحظات خرد زمانی رخ می دهد که شخص تصمیم می گیرد  در مورد محصولی تحقیق و جستجو کند که این موضوع همیشه منجر به خرید نمی شود.

در این لحظه میخواهم بروم: این موضوع زمانی پیش می آید که شخصی به دنبال شغل و یا محصولی باشد و بخواهد محصول را از نزدیک ترین فروشگاه در دسترس خود تهیه نماید.

در این لحظه می خواهم انجام دهم: این میکرو لحظه زمانی اتفاق می افتد که شخصی در لحظه تصمیم به انجام کاری بگیرد و یا کاری را تکمیل نماید.

در این لحظه میخواهم خرید کنم: این میکرو لحظه زمانی رخ می دهد که فرد در لحظه تصمیم به خرید و نحوه خرید یک محصول و یا راهنمایی و مشورت در مورد خرید یک محصول می گیرد.

اما بازاریابی لحظات خرد چگونه به کمک بازاریاب می آید؟

لازم است با در نظر گرفتن 4 فاکتور مهم برند و محصولات خود را در مکانی قرار دهید که احتمال بیشتری دارد که مصرف کننده آنجا را جستجو کند و برای اینکه در هر موقعیت بتوانید بعنوان بازاریاب دیجیتال در کنار مشتریان در حال جستجو در مورد یافتن اطلاعات قرار بگیرید باید 3 نکته را رعایت نمایید:

در همه وقت حاضر و آماده باشید.

در مورد محصولی که مشتری بدنبال آن است مفید واقع شوید.

در روش بازاریابی لحظات خرد و بدست آوردن جایگاه بهتر سرعت خود را باید افزایش دهید.

اگر بخواهیم سه ویژگی بالا را بطور خلاصه بیان کنیم باید بگویم در بازاریابی میکرو باید آگاهی، توجه، تصمیم گیری به موقع داشت. باید این موضوع را در نظر داشته باشید که همیشه بازاریابی خطی نمی تواند سودآور باشد و باید برخی اوقات به سرعت و با دقت و با اطلاعات کامل بتوان موقعیت خود را تغییر داد.

بازاریابی میکرو یا همان بازاریابی لحظات خرد بسرعت در حال محبوب شدن در بین بازاریابان است و با تغییر و پیشرفت فناوری و تکنولوژی باعث جلب توجه بیشتری در بین این قشر شده است.

در سال 2020 جایگاه این برند توجه زیادی را بخود جلب کرد و در آینده و در سال های آتی بسرعت در حال رشد می باشد و می تواند شما و کسب و کارتان را به یک قدرت تبدیل نماید. بدلیل اینکه  جهان با سرعت در حال پیشرفت می باشد و افراد بدنبال برطرف کردن سریع نیاز های خود با بیشترین دقت و سریع ترین زمان می باشند وهرچقدر شما در روش بازاریابی میکرو فعال تر و پویا تر باشید افراد بیشتری را به خود و کسب و کار خود متوجه خواهید ساخت و همیشه دقت داشته باشید که با سرعت در لحظات اولیه در کنار مشتری حاضر شوید و محصولات خود را با کیفیت و خدمات پس از فروش مناسب به مشتریان ارائه نمایید.

تاثیرات پیشرفت تکنولوژی در روند تحولات بازاریابی لحظات خرد :

در عصر حاضر تمامی افراد حداقل از یک دستگاه الکترونیکی  هوشمند همچون موبایل  استفاده می کنند و این ابزار باعث سهولت جست وجو و بدست آوردن اطلاعات در مورد محصول را برای کاربران آسان نموده است و هر لحظه بسرعت این راحتی افزوده میشود و افراد رضایت سریع را به رضایت ناشی از ساعات آینده ترجیح خواهند داد.

مصرف کننده در مورد نوع محصول و نوع برند و خدماتی واکنش نسان می دهد و مورد توجه قرار می دهد که اگر اطلاعات زیادی را بخواهد  دوست دارد سریع تر و بیشتر بداند و سریعتر خرید نماید پس در نتیجه هر بازاریابی که این موضوع را درک نماید و در آن فعالیت کند انتفاع و سود بیشتری خواهد برد و موفق تر خواهد شد.

5 نکته مهم در مورد بازاریابی میکرو یا بازاریابی لحظات خرد:

در لحظات مورد نیاز مصرف کنندگان حضور داشته باشید.

مطالبی را ارائه نمایید که مصرف کنندگان به دنبال آن هستند.

تا جایی که می توانید و قادر هستید روش های خرید سریع تر و آسانتر و بصرفه تری را برای مشتریان فراهم نمایید.

لحظات مهم را در هر زمان جست و جو نمایید و موقعیت های جدیدتری پیدا کنید.

لحظه هایی را که مصرف کننده تمایل بخرید دارد را شناسایی نمایید.

نتیجه گیری

این مقاله در کنار هم با بازاریابی میکرو یا همان بازاریابی لحظات خرد آشنا شدیم، برای داشتن فروشی موفق باید با تحولات جامعه خود را همگام نمود و هرچقدر بتوانیم این همگام کردن خود را با سرعت و دقت و آگاهی بالا انجام دهیم می توانیم فروش بیشتری داشته باشیم و مشتریان زیادی جذب نماییم و در عین حال خدمات پس از فروش بهتری به آنها ارائه نمایم تا در عین حال هم فروش خوبی داشته باشیم و هم رضایت مشتری را جلب نماییم.

نویسنده

امیر یوسفی، کارشناسی ارشد MBA، کارشناسی حسابداری، مشاور کسب و کار، مشاور مالی، کارآفرین، مدرس، طراح سایت، برگزار کننده کارگاه های کسب و کار در زمینه های مالی ، بازاریابی، کارآفرینی

,

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست